Manuālās kārbas lietošanas pamatprincipi

Vispasaules pētījumi rāda, ka tikai 10% no autovadītājiem joprojām izmanto manuālās ātrumkārbas savos automobiļos. Galvenokārt iemesls šādai izvēlei ir patika pret tās labajām īpašībām - degvielas ekonomija un uzturēšanas izmaksas. Lai arī manuālās pārnesumkārbas ir izdevīgākas ilgtermiņā, tomēr autovadītājiem jābūt modriem, lai sajustu brīdi, kad potenciālās problēmas var parādīties. Automašīnas sajūgs ir komponente, kas ļauj dzinējam nogādāt vajadzīgo jaudas daudzumu uz pārnesumkārbu, attiecīgi izvēloties pareizo pārnesumu. Tomēr ir brīži, kad automašīnas sajūgs sāk “slīdēt” - tas nozīmē, ka būs grūtāk uzsākt braukšanu, vai arī tā nekustēsies nemaz. Sajūga slīdēšana var būt saistīta ar tā nodilumu vai arī ar sajūga pedāļa regulāciju. Cita problēma, kas neļaus atslābt, ir sajūga pedāļa iestrēgšana - pedālis tiek nospiests, bet nenotiek atgriešanās sākumpozīcijā. Šajā gadījumā pie vainas var būt ārējā šķidruma noplūde no transmisijas. Kopīga īpašība abiem ātrumkārbu tipiem ir tā, ka periodiski ir jāmaina transmisijas šķidrums. Ja vēlaties, lai iekšējās komponentes Jūsu manuālajai pārnesumkārbai ir labi ieeļļotas un funkcionē, vajadzētu rēķināties ar šķidruma maiņu ik pēc 100 000 kilometriem. Izmaksas šāda veida darbiem ir atkarīgas no automašīnas markas un vecuma, vidēji tās ir ap 100 līdz 150 EUR. Tomēr salīdzinājumā ar jaunas ātrumkārbas izmaksām, šī summa nav milzu investīcija. Vissvarīgākais ātrumkārbas ilgtspējīgas darbības nodrošināšanā ir ikdienā izmantot to pareizā veidā. Daudzi jaunie autovadītāji, kas vēl nav pieraduši pie manuālās kārbas darbības, var viegli tai nodarīt neatgriezeniskus bojājumus. Piemēram, braukšanas laikā izmantojot otro vai trešo pārnesumu un nevēloties pārslēgt pārnesumu, tas var radīt bojājumus gan pārnesumkārbai, gan dzinējam. Kā arī, apstājoties pie sarkanās gaismas, jāatceras noņemt kāju pilnīgi nost no sajūga pedāļa, lai netiktu radīts papildus nodilums. Šie ir tikai daži piemēri no labās prakses manuālās pārnesumkārbas izmantošanā. Ja esat atbildīgs pret savu braukšanas stilu un pārnesumkārbas noslodzi, tad ieguvums no tā būs zemas uzturēšanas izmaksas un samazināts degvielas patēriņš. Lai arī DBC autocentra galvenā specialitāte ir saistīta ar automašīnu virsbūvju remontu un krāsošanu,kā arī kravas automašīnu remontu, arī šādiem darbiem pievēršam īpašu uzmanību un tie tiek izpildīti tikpat profesionāli un ar tādu pašu atbildības sajūtu, kā auto pārkrāsošana vai auto remonts pēc satiksmes negadījuma.