Nezūdošā vērtība - BMW 633 CSi

DBC  autocentrā viesojas viens ļoti interesants viesis, kas ceļu uz Latviju mērojis no ASV. BMW sestās sērijas “633 CSi” modelis, kas bija viens no visizskatīgākajiem jebkad saražotajiem BMW automobiļiem.

“E24” modeļa vairāk nekā 10 gadus ilgajā vēsturē tika saražoti aptuveni 30000 modeļu, kas astoņdesmito gadu sākumā maksāja aptuveni 32000 EUR, ierēķinot inflāciju mūsdienās tas ir pielīdzināms aptuveni 75000 EUR.

BMW rūpnīca arī šajā modelī turpināja ticēt dzinējos ar rindā izvietotiem sešiem cilindriem ar dažādiem darba tilpumiem, piedāvājot visdažādākos jaudas rādītājus klientu vēlmēm. Šī Ziemeļamerikas versija ir aprīkota ar 176 ZS jaudīgu dzinēju, kas ļauj attīstīt 215 km/h lielu maksimālo ātrumu. Salīdzinājumā ar konkurentu atbilstošās klases automašīnām lielākais trūkums bija tieši jauda, kas nākamajās specifikācijās tika krietni palielināta.

BMW “635 CSi” ir tiem laikiem ļoti precīza amortizācijas sistēma, kas komplektā ar ārkārtīgi punktuālu stūrēšanas sistēmu ļāva pagriezienus izbraukt ar lielu ātrumu – ļoti pateicīgi autosportam, kur modelim ar “M” versiju bija vērā ņemami panākumi.

Tā tika izcīnīta uzvara prestižajā Vācijas DTM seriālā 1981. gadā, trīs Eiropas čempionāta tituli, uzvaras Spa un Nirburgringas trasēs 24 stundu izturības sacensībās, kā arī neskaitāmas uzvaras dažādos nacionālajos čempionātos. BMW identitāte ir saistāma ar autosportu, kur šim modelim bija zīmolam cienīgi panākumi.

Kopumā modelis bija laikmetīgs visu tā ražošanas ciklu. Kā lielās klases automašīna, BMW “633 CSi” bija vienkārša apkopē un graciozi veikla uz ceļa.