Padomju inženieru atbilde amerikāņiem - GAZ21

1953. gadā Padomju savienības autobūves inženieriem tika dota pilnīga brīvība, lai varētu radīt automobili, kas būtu cienīgs konkurēt ar amerikāņu ražojumiem. Šādi 1957. gadā masu ražošanā nokļuva GAZ21 jeb Volga, kas bija lielākais un prestižākais auto, ko varēja iegādāties Padomju savienības pilsoņi.

GAZ21 modelim bija trīs dažādas paaudzes ar dažādiem atjauninājumiem, līdz 1970. gadā dienas gaismu ieraudzīja GAZ24 versija. Bildēs apskatāms pirmās paaudzes GAZ21 spēkrats, kas masveidā tika ražots no 1956.-1958. gadam. 2,4l I4 dzinējs nodrošināja 70 zirgspēku jaudu.

Automašīnas lielie izmēri un spēcīgā uzbūve ļāva to pielietot dažādos veidos. Pat VDK izmantoja GAZ21, tiesa ar V8 motoriem, savām vajadzībām. PSRS vienīgais pieejamais taksometra modelis bija tieši GAZ21. Tieši no taksometru vides radās arī leģendārās “Dzintara Volga” autosporta sacensības, kur līderu pulkā bija arī Rīgas taksometru parka šoferi, brāļi Juris un Valdis Belmeri, kas demonstrēja apbrīnojamu meistarību šo smago un neveiklu automašīnu savaldīšanā lielos ātrumos.

Ražošanas laikos GAZ21 bija ekskluzīva automašīna, ko atļauties iegādāties varēja tikai retais, bet mūsdienās tā ir kļuvusi par iecienītu spēkratu retro automašīnu kolekcionāriem.