Spoža ideja, kas nāca pārāk ilgi!


Aizjūras ziņa no Kanādas.

Kanādas ministrija beidzot ir ierosinājusi jaunus apgaismes likumus kravas automobiļiem. Likumi pieprasīs, lai aizmugurējie gabarītu lukturi vienmēr tiktu aktivizēti, pie automašīnas pirmās kustības.

Precīzāk – sākot ar 2021.gadu, auto ražotājiem būs obligāta prasība ražot automašīnas, kurām gabarītu gaismas ieslēdzas kolīdz automašīnas instrumentu panelis tiek iedegts, vai arī automašīna ir kustībā. Automātiski ieslēgtos priekšējie lukturi, aizmugurējās gabarītgaismas un sānu apgaismojums. Gadījumā, ja gaismas neieslēdzas automātiski, vadītāja panelis netiks izgaismots, tādejādi brīdinot, ka nav redzams citiem ceļa dalībniekiem.

Šis jaunais standarts ir spoža ideja, kas pārāk ilgi netika realizēta. Es vienmēr esmu jutis, ka pārvietošanās tikai ar ieslēgtiem gabarītlukturiem ir nepietiekami. Tā ir tikai radījusi autovadītājiem maldīgu priekštatu un pieņēmumu, ka tos var labi pamanīt arī sliktas redzamības apstākļos.

Jā, automašīnas ar ieslēgtiem gabarītlukturiem ir viegli pamanīt, kad tie tuvojas pretējā braukšanas virzienā, tomēr spēcīga lietus vai biezas miglas apstākļos ir daudz lielāka iespēja sadurties ar “spoku” auto, kura aizmugurējie gabarīt lukturi ir izslēgti. Veicot pētījumus novērojām, ka šī problēma ir aktuāla. 
“Spoku auto ir ilgus gadus bijis viens no Kanādas auto ceļu drošības riskiem”, stāsta Kanādas transporta ministrs – Marks Garneau. “Jaunie likumi, kurus ieviesīsim uzlabos kopējo drošību Kanādas ceļu lietotājiem. Jo vairāk jaunas automašīnas pieturēsies pie šiem standartiem, jo drošāka kļūs satiksme.”